Távolság: 825km Időtartam: 13 óra 24 perc
A túráról és a hozzá tartozó egyéb látnivalókról Timi beszámolt a Milford Sound motor- és hajótúra című posztjában, én most a motorozásról szeretnék részletesebben írni.
Motorbérlés
Mióta biztossá vált, hogy a déli féltekén töltjük a telet, arra is fogadni lehetett, hogy fogunk motorozni itt. A hónapok előrehaladtával egyre hangosabb sóhajok szakadtak fel mindkettőnkből. Január végére összegyűjtöttünk elég szabadnapot, hogy el tudjunk menni gurulni a Déli szigeten. Wanaka és Queenstown környékén felhívtam hát az összes céget, végül a Central Otago Motorcycle Hire lett a befutó. Kaptunk teljes felszerelést, három dobozt és egy V-Strom 650es túra motort, mert otthon is szemeztem már ezzel a modellel.
Irány Queenstown

A bemutató közben
Egy gyors bemutató után bepakoltunk a dobozokba, majd útnak indultunk Queenstown felé a 6-os főúton. Itt elég gyorsan össze is barátkoztunk a motorral, nem volt nagy forgalom és a kellemes kanyarok segítettek megszokni a különbségeket a saját motoromhoz képest. Gyönyörű tájakon vezetett át az út. A jó minőségű aszfalt és a nagy sebességű kanyarok miatt ebédszünetre már mindkettőnknek fülig ért a szánk.
Úton Manapouri-ba
Queenstownt déli irányban elhagyva folytattuk utunk a 6-os úton. A kezdeti forgalmat hátrahagyva a festői Wakatipu tó partján kanyargott az út. A rövid szerpentines szakaszok között volt időnk a tájban is gyönyörködni. A Devil’s Staircase megállónál készítettünk pár képet, és nem sokkal utánunk egy ausztrál pár is leparkolt mellettünk. Velük szóba elegyedve kaptunk pár jó tanácsot a rendőrökkel kapcsolatban (fényképeztek a sünök 😔) és megtudtuk, hogy ők Pesten lesznek a Harley találkozón. Facebookon kontaktot cseréltünk, majd folytattuk a döntögetést dél felé, a kávészünetig.


Lowthernél a táblákat követve elkanyarodtunk a 97-es, majd Mossburnnál a 94-es útra. Itt már az aszfalt sem kanyargott annyira és a rendőrök is lepihentek, úgyhogy végül elszáguldottunk a szállásra.
Itt kiderült, hogy a gondos szervezésből kimaradt a vacsi és a reggeli. Az előbbit szendvicsekkel, az utóbbit a másnap reggeli bevásárlással orvosoltuk.
Milford Road
Esős reggelre ébredtünk, és bár volt esőruhánk, kivártuk, amíg alábbhagy, és úgy indultunk a tó partján Te Anau felé reggelire vadászni. Végül a Foursquarebe mentünk (szabadság alatt is kísértett) és gyors kaja után ráfordultunk a száradó Milford Roadra. 196 km erdős, szerpentines, kanyargós aszfaltcsík. Egy álom. A turista buszok előtt hagytuk el a várost, így nem kellett azokat előzgetni.
Az út eleje egy bemelegítő szakasz kisebb dombokkal a tó mellett. Gyönyörű a látvány és nagyon élvezetes a motorozás. 30 perccel később értünk be az erdőbe. Itt a patakokat követő elnyújtott kanyarokat a belógó hegyoldalakon átvágó éles szerpentinek tarkították.







Egypár kilátó pont után el is értük a hegyvonulatot, ami évszázadokon át elvágta Milford Soundot a sziget többi részéről. Izgalmas kanyarok, jó aszfalt és a végtelen szabadság érzése. Fülig érő szájjal suhantunk az alagút felé, ami után egy csomó hajtűkanyaron át ereszkedtünk le a tengerszintre a sandfly-ok közé.
A hajókázás után elindultunk vissza a szállásra, megálltunk jó párszor fényképezni a szerpentines szakaszon és a végtelen fennsíkon. Fáradt-boldogan értünk Te Anauba a pizzériába.
Kawarau Gorge és Roaring Meg
Reggel ismét lógott az eső lába, ezért úgy döntöttünk, hogy ugyanazon az úton indulunk vissza, amerre jöttünk. Végül Queenstownban az ebédszünetre ért utol minket a zivatar. Lehetőségek között szerepelt a Crows Range, ám az eső miatt ezt most kihagytuk, helyette az Arrowtownt Cromwellel összekötő kanyont másztuk meg a szerpentinen. Végül kora délután érkeztünk vissza a kocsihoz.
V-Strom 650

A motor blokkja ugyanolyan, mint a saját SV650emnek, ám felépítése túra motor, így magasabb a súlypontja és szélesebb a kormány. Ez nagyon sokat befolyásolja a kanyar dinamikát, nem feltétlenül rossz irányba, 5-10km alatt sikerült megszokni, és utána sokkal könnyedebben, egyenletesen sikerült venni a kanyarokat.
Az üléspozíció is függőleges és az utas (benzintyúk) is kényelmesen ül, nem dől rá a vezetőre.
Sokat ad a motorozás élményéhez, hogy nem zsibbad mindenem.
Timi 🥰
Vélemény, hozzászólás?