• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
Gergáczék

Gergáczék

A Világ Körül

  • Desztinációk
    • Bolívia
    • Ecuador
    • Fidzsi-szigetek
    • Kína
    • Kolumbia
    • Peru
    • Portugália
    • Szamoa
    • Új-Kaledónia
    • Új-Zéland
    • Vanuatu
  • Fenntartható utazás
  • Autóval
  • Motoron
  • Rólunk
    • Szállás Albániában
    • Tetősátor bérlés
  • Magyar
  • Show Search
Hide Search

Motoros Kaland Európa Legjobb Hágóival

Távolság: 2358 km 
Időtartam: 48 óra 34 perc

Vártunk és vártunk – kilenc nap motoros élmény Európa legjobb hágóin.

Két hét kemény munka után már vártuk a szabadságot, és végre elérkezett a pillanat: kilenc napos motoros kalandunk indult legjobb barátommal. Együtt vágtunk neki a kanyargós utaknak, a lenyűgöző kilátásoknak és a hágóknak, hogy végre el tudjuk engedni a mindennapok gondjait.

1. nap: A Kaland Kezdetén

Az első nap reggelén, hétvége ellenére jó forgalommal indultunk útnak a Balaton felé az autópályán. Átrobogtunk a határon és a fizetős utakat elkerülve haladtunk Murska Sobota felé. Erdős részeken kanyarogva átélhettük a szabadság érzését, bár még motoszkáltak bennünk a félbehagyott feladatok otthonról.

Mariborban megálltunk ebédelni, majd Dravograd felé vettük az irányt, ahol az út egyre jobban kezdett kígyózni, és mi is már csak a kanyarokra és a tájra tudtunk gondolni. Egy rövid hágón haladva átléptünk Ausztriába, ahol egy harmadrendű egysávos út egészen különleges élményt nyújtott. Végül a már ismert 69-es úton tettük meg az utolsó kilométereket, és megpihentünk Lavamündben.

2. nap: Kanyargós Utak és Magaslatok

A második napon visszatértünk a Bad Vellach hágóhoz, mely már ismerős volt számunkra korábbi kalandozásainkból. Innen továbbindultunk Kranjska Gorába, ahol egy gyors ebéd után a híres macskaköves szerpentinen haladtunk tovább a Mangart felé. A hegytetőn lélegzetelállító kilátás fogadott bennünket. Bár az utolsó 10 km fizetős, nagyon megéri a látvány.

Átutaztunk Olaszországba, ahol végre jó kávét ihattunk. Rögtön két espressot kértünk a szálláskereséshez, amit végül a Nassfeld hágó tetején találtunk meg. Bár az út minősége nem volt tökéletes, a kaptató jó lezárása volt a napnak.

3. nap: Az Időjárás Kihívásai

A harmadik napon a hágók és a változó időjárás hozták meg a kihívásokat. Az esőben és ködben történő motorozás megpróbáltatások elé állított minket. Pontebba felé indultunk, majd elkanyarodtunk egy gyönyörű erdős útra, ami még a párás időben is remek élmény volt.

Innen a Dolomitok felé vettük az irányt. Szemerkélő esőben indultunk fel a hágón, de gyorsan romlott az idő. A hegytetőn a ködtől alig engedett látni.

Esőben és csúszós úton haladva megérkeztünk Bolzanóba. Az eső ugyan elállt egy rövid időre, ám a csúszós, koszos úton így is megcsúszott a motorom. Szerencsére eléggé le tudtam lassítani mire vízszintesbe került, így a kuplungkaron és a kormánysúlyon kívül semmi sem sérült.

A napi utazás végén Paganellában találtunk menedéket, ahol a jó kaja és „vino del casa” kikapcsoltak bennünket.

4. nap: Eső Utáni Csend Cles – Merano Közelében

Az esős reggel után a negyedik nap pihenéssel indult. Délután indultunk útnak Cles felé, felfedezve sok kis hágót. Megérkeztünk Meranoba, majd visszatértünk a szállásra, hogy felkészüljünk az újabb kihívásokra.

5. nap: Magaslatok Királynője és Éjszakai Fények

Az ötödik nap a magaslatokról szólt. Meghódítottuk a Passo De Tonale és Passo Gavia hágókat, mely 1 sávos volt, de elképesztő kilátást nyújtott és pár autó kivételével alig volt forgalom. A hágóról leereszkedve megcsodálhattuk a festői Molveno tavat, mindenkinek ajánlom, hogy menjen el oda.

Az utazás fénypontja volt a híres Stelvio Pass, ahol 48 hajtűkanyarral találkoztunk mindkét oldalon. Ez jóval népszerűbb, mint az előző hágó, de szerencsére nagyon előzékenyen elengedtek minket az autósok, így könnyen lehetett a motorozás élményére koncentrálni.

Az éjszakát a Summer Lights fesztivál hatása alatt töltöttük Naturnóban.

6. nap: A Felhők Felett

A hatodik napon még magasabbra mentünk, miközben áttörtük a felhőket a Hochgurgl hágón. Amint átértünk Ausztriába, bele is futottunk az első fizetős útszakaszba és a rengeteg útfelújításba. Majd a Sölden-i síparadicsomba másztunk fel, ami Európa második legmagasabb aszfaltozott útja.  Tulajdonképpen inkább achievement volt, mint motoros élmény. Az út itt is fizetős volt, ennek ellenére egyáltalán nem volt karbantartva, végig a kátyúkat kerülgettük. Felérve, a parkolóban láttuk a helikopter leszállását, mivel a hegyek között építkeztek.

Innsbruckon átverekedve magunkat végül Gerlosig jutottunk. Az utolsó 10 kilométer nagyon kellett a városi forgalom után. Így végül jó utolsó kanyarok után értünk a szállásra.

7. nap: Az Utolsó Kanyarok és a bünti

július 28.

Az utolsó nap ismét egy híres hágón és kanyarokon át vezetett bennünket. Ismét áthaladtunk a lenyűgöző Grossglockneren, élvezve a kis forgalmat és a csodálatos panorámát.

A déli oldalon Murau felé fordulva azonban egy kellemetlen meglepetés ért minket:  kaptunk egy gyorshajtásos büntetést. Ami nagyon szokatlan volt, hogy se fotó se radar nem volt a rendőröknél, mikor megkérdeztem mennyivel mentünk, azt mondta 130km/h.

Korábbi szereotípiáinkkal ellentétben Olaszországban mindenki betartotta legalábbis a városokban, és majdnem mindenhol telepített radar volt, ellenben Ausztriában kb mindenki a megengedett sebességhatar felett közlekedett.

Pölsben megfontoltuk az időjárást és eldöntöttük, hogy másnap indulunk haza.  Szerencsére még száraz kerekeken sikerült begördülni a garázsba.

Tanulságok

Az eső és köd, a kanyargós utak és a meredek emelkedők mind tanítottak nekünk valamit: a kitartás, az alkalmazkodás és a veszélyek kezelése mind része a motorozás varázsának. A tréningek és a tapasztalatok révén megtanultuk, hogyan kezeljük a kihívásokat, és hogyan élvezzük a kalandot.

Mindenkinek csak ajánlani tudom:

MENJETEK EL MOTOROS TRÉNINGEKRE.

A mi túránk is sokkal hamarabb és csúfosabb véget ért volna, ha nem tanítják meg, hogyan lehet szokatlan helyzetekben is kontrollálni, és biztonságosan lassítani a motort.

Az élmények, a nevetés és a megosztott kihívások mind olyan érzéseket hoztak, melyek örökké velünk maradnak.

Bejegyzés navigáció

← Milford Sound motor- és hajótúra, Új-Zéland

Filed Under: Austria, Europe, Italy, Motoron, Slovenia Tagged With: motor, motorcycle, mountains

2023.08.14. by Balint Leave a Comment

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Ez is érdekelhet

Új-Zéland utazás

Új-Zéland utazás – így készülj fel! + letölthető checklist

új-zéland útiterv

Új-Zéland útiterv 2 hétre

Szállj meg nálunk!

View On AirbnbCondo in Sarandë · ★4.90 · 1 bedroom · 1 bed · 1 bath

Vállalkozó kedvűeknek

tetősátor bérlés

Tetősátor bérlés Kíváncsi vagy, hogy milyen a tetősátorban kempingezés? Akkor bérlelj tőlünk! Ha kipróbálnád, mielőtt sajátot vásárolsz, vagy …

Érdekel about Tetősátor bérlés

Timi

timeaavincze

🌱vegan for the animals

4000km, hundreds of memories 🫶 Answering the qu 4000km, hundreds of memories 🫶
Answering the question i got asked the most during the past few months: how much did i pay for my rental car in Lapland? (Or was it the 'how old are you?' 🤔 Anyway, i'll talk about the car now 😅)

I rented this beautiful Corolla for 2.5 months and i paid 1840 eur total. It's not a small amount BUT well, being free and flexible doesn't have a price tag. Also it's less than 25 eur/day. This included almost 5000km, a 2nd driver, possibility to cross the border to Norway and Sweden, returning the car at night, and insurance. Now, the insurance was not zero excess which stressed me a little every now and then and i'd probably do it differently next time which would make it more expensive of course. My biggest fear was hitting a reindeer 🫣 But even tho I didn't really have previous winter driving experience, nothing happened and I didn't get any extra charges.
⛽️Thanks to the hybrid technology, i also didn't have to spend a fortune on fuel. 🙏
The car was from Sixt Rovaniemi, as they don't require credit card and communication was a bliss.💌

FYI, i got similar offers for the summer in another European country, so if you're spending several months at a place and don't want to buy, it worths to ask around.
Although this time i might actually buy one, let's see how it goes 🤞

#lapland #lappföld #autóbérlés #toyotacorolla #winterdriving
Lapland in March ☀️✨️🩵 #lapland #finno Lapland in March ☀️✨️🩵

#lapland #finnország #lappföld #laplandinmarch #laplandfinland
February recap 🙃 #lapland #lappföld #finnorsz February recap 🙃

#lapland #lappföld #finnország #auroras #északifény
Last day in the ✨️Magical Forest✨️ - alrea Last day in the ✨️Magical Forest✨️ - already a month ago 🫶

#saariselkä #lapland #lappföld #seasonaljob #snowmobiledriver #motorosszán #christmasjob
Walking to work under huge, dancing Auroras 💚 Walking to work under huge, dancing Auroras 💚

#auroraborealis #lappföld #finnország #lapland #revontulet #auroras #discoverfinland #északifény #northernlights #finland #aurorahunting #discoverlapland
✨️ Aurora válogatás&tippek - mentsd el, ha a ✨️ Aurora válogatás&tippek - mentsd el, ha a bakancslistádon van az északi fény vadászat! 

1.5 hónap lappföldi élet alatt számtalanszor volt szerencsém az északi fényhez. Tapasztalatom szerint sok a tévhit és a kérdés az emberekben, íme hát néhány tipp tőlem nektek. 💚
🌌 Több tényező együttállása szükséges a sikerhez: erős aktivitás, tiszta égbolt, a lehető legkisebb fényszennyezés.
A közhiedelemmel ellentétben nincs minden éjjel északi fény és a hőmérséklet sem befolyásolja. 😊
📱Az applikációk sokat segítenek az előrejelzésben (én a my aurora forecastot használom), de nem mindig megbízhatóak. Ha tiszta az ég, érdemes nézegetni este. Szintén érdemes a webcamera képeket is figyelni: ha ott látszik az aurora, akkor jó esély van szabad szemmel is látni.
📷 Fotók: az újabb telefonok éjszakai módban (3-5mp alatt) már szuper képeket tudnak csinálni, nekem az összes fotóm telefonos. Egy tripod mindig jól jön, hogy ne mozduljon be a kép. A goprok remek timelapse-eket tudnak készíteni.
💡 Extra tipp: ha az előtérben szeretnél fotózni valakit, akkor próbáld meg megvilágítani fejlámpával, így nem lesz sötét (kettővel ezelőtti posztom is így készült).
🎨 A színek szabad szemmel nem ennyire erősek, időnként felhőre hasonlít a jelenség. A zöldet gyakran látni és időnként a pirosat is, de hallottam mar lilárol is.
💲A legtöbb szervezett északi fény szafari akkor is elindul, ha 0% az esély megpillantani. Ha magad szeretnel az Aurora nyomába eredni, akkor érdemes a városon kívül szállást foglalni, vagy olyan helyre autózni, ahol nincs fényszennyezés. 

#auroraborealis #északifény #lappföld #finnország #utazzvelem #északifények #aurorahunter #laplandmagic #csodaország #sarkifény #télimesevilág #discoverlapland #finnutazás #bakancslista #sarkkör #arcticcircle #discoveringfinland
An unforgettable experience for sure 🤍

#lappföld #lapland #christmasworker #saariselkä #snowmobiledriver #snowmobilesleigh #santaclaus #santalapland #seasonalwork #seasonaljob
Lapland magic ❄️💚 #auroraborealis #norther Lapland magic ❄️💚

#auroraborealis #northernlights #északifény #lappföld #lapland #saariselkä #winterwonderland #sarkifény #winterwonderland #laplandmagic #discoverlapland #visitlapland #laplandbucketlist #revontulet #visitfinland
Lappföldi helyzetjelentés így pár hét után ❄️
Dolgozni jöttem a karácsonyi szezonra: motoros szánt vezetek és a Mikulás titkos kunyhójához szállítom a családokat 🎄🎅
A Nagyszakállú az utolsó fotón látható 😄

☀️Decemberre már lement a Nap, de nincs teljes sötétség, nagyon szép színek vannak nap közepén. Az északi fény pedig szinte minden második éjjel megmutatja magát ✨️💚
❄️ A hőmérséklet itt is nagyokat ugrál, pár napja -18 volt, utána +3. A hírek igazak, Lappföldön is olvadt a hó. Most újra -20-30 fok körüli hideg van.
Hosszú napjaink vannak és fárasztó egész nap kint lenni, de egyébként nagyon élvezhető, és tulajdonképpen már nincs is sok hátra a szezonból🎄
😘😘
T.

#lappfold #lappföld #karacsony #mikulás
Load More Follow on Instagram

Explore more

Kérj tőlünk képeslapot

Footer

Copyright © 2025 · Gergáczék a világ körül· Log in

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok